Realizacja wnętrz przejścia granicznego w Budomierzu

Obiekt w którym realizowaliśmy zlecenie był specyficzny z uwagi na swoje przeznaczenie, co też przełożyło się na charakterystyczny asortyment wyposażenia, jakie dostarczyliśmy na potrzeby omawianej inwestycji. Właśnie pod tym względem była to jedna z ciekawszych realizacja wnętrz, jakimi zajmowaliśmy się w ostatnim czasie i dlatego poświęciliśmy jej ten artykuł.

 

Nawiązanie współpracy z generalnym wykonawcą

W wyniku oficjalnego przetargu, generalnym wykonawcą inwestycji przejścia granicznego w Budomierzu, budowanego w systemie „Zaprojektuj i wybuduj”, została firma Erbud S.A. To właśnie ta firma poprosiła nas w połowie 2012 roku o złożenie oferty na dostawę i urządzenie wyposażenia meblowego do wnętrz powstającego obiektu. Po przyjęciu i zaakceptowaniu naszej oferty, w marcu 2013 roku rozpoczęliśmy montaż, którego ostatni etap zamknęliśmy w lipcu 2013 roku.

Dlaczego wybrano naszą Firmę?

Generalny wykonawca zdecydował się na nas, gdyż zależało mu na wyborze firmy, która:

  • bez opóźnień będzie w stanie zrealizować powierzone jej zadania, czyli wykonanie i dostawę dedykowanych mebli pod wymiar, wraz z pełnym montażem pod projekt architekta;
  • dostarczy cały niezbędny asortyment meblowy, bez konieczności zlecenia produkcji kolejnemu podwykonawcy, bądź zakupu dodatkowych mebli u innego dostawcy – mamy tu na myśli meble metalowe, biurowe (wszystkie biurka z regulacją wysokości), socjalne, magazynowe, więzienne (!), regały archiwalne, zabudowy, a także tak szczegółowe wyposażenie, jak kosze na śmieci, lampy biurowe, a nawet naczynia i sztućce;
  • ma doświadczenie w urządzaniu meblowym wnętrz w dużych obiektach o powierzchni przynajmniej kilku tysięcy metrów kwadratowych.

Oferta naszej firmy została uznana za najlepszą spośród innych przedstawionych przez naszą konkurencję. Dla zrozumienia wielkości zamówienia dodajmy, że było aż 250 kart katalogowych opisujących asortyment , a przy każdej pozycji na liście, od kilkunastu do kilkudziesięciu sztuk produktu.

Powierzenie danego zakresu realizacji jednemu podwykonawcy ułatwia organizację wdrażania inwestycji, skraca czas prac, pozwala dotrzymać terminu zapisanego w umowie, zmniejsza ryzyko pojawiania się dodatkowych kosztów.

Przygotowania i przeprowadzenie wdrożenia projektu wnętrz przejścia granicznego

Realizacja wnętrz była specyficzna z uwagi na przeznaczenie obiektu. W związku z tym, każdy produkt dostarczony przez naszą Firmę musiał być dokładnie sprawdzony i zatwierdzony przez projektanta i inspektora nadzoru budowlanego. Trzeba przy tym dodać, że część asortymentu, były to rozwiązania dedykowane do obiektów o znaczeniu strategicznym, które muszą spełniać szereg wysokich wymagań. Dotyczy to np. szaf na dokumenty poufne czy sejfów na broń palną.

Montaż wyposażenia wnętrz trwał od marca do lipca 2013 roku. W tym czasie generalny wykonawca zgłaszał nam sukcesywnie gotowość do odbioru kolejnych pomieszczeń, a my na bieżąco dostarczaliśmy i instalowaliśmy zamówiony asortyment. Łącznie do transportu użyliśmy kilkunastu TIR-ów. Gdyby wszystkie pomieszczenia przejścia granicznego były oddane jednocześnie, wówczas zrealizowalibyśmy zlecenie za jednym razem w ciągu krótszego okresu czasu. Tak jednak nie było, więc zaplanowaliśmy logistykę dostaw w taki sposób, by dostosować się do możliwości i postępu prac generalnego wykonawcy.

Lp. NAZWA Ilość całkowita
1 Biurko ergonomiczne 360×320 2
1 Biurko ergonomiczne 160×120 148
1 Biurko gabinetowe owalne, z dostawką, zintegrowane z kontenerem 2
1 Biurko gabinetowe 200×90 2
1 Biurko komputerowe 140×80 12
1 Biurko proste 140×80 19
1 Biurko proste 160×80 16
1 Biurko gabinetowe z dostawką, zintegrowane z kontenerem 2
2 Biurko proste 80×80 2
1 Blat śniadaniowy na stelażu metalowym 420×60 1
6 Blat górny 240x35cm 1
2 Blat podawczy 4
2 Blenda gabinetowa 2
5 Dostawka 1/2 koła 1
4 Dostawka biurka gabinetowego 3
3 Dostawka gabinetowa 2
4 Dostawka konferencyjna 2
11 Dostawka pomocnicza 1
13 Drabina aluminiowa składana – III sekcji 4
9 Drabina metalowa 2
2 Kontener z ruchomym blatem 150
1 Gablota informacyjna 200x150cm 2
11 Gablota oszklona ścienna 2
3 Kontener gabinetowy 5
3 Kontener podbiurkowy 72
6 Kozetka lekarska 2
2 Lada kasy L~ 1,3 2
1 Lada kasy l.-_3,3 2
10 Lada podawcza 2
1 Lada podawcza 100×60 40
1 Lada podawcza 280×60 3
2 Lada podawcza 180×60 1
2 Lada podawcza narożna 160x170x60 2
1 Lada podawcza narożna 270x150x60 2
1 Lada podawcza z podnoszonym blatem wg projektu 1
5 Lustro naścienne 1
4 Lustro ścienne (krawędzie fazowane 5 mm) 60x100crn 7
6 Ława gabinetowa 1
1 Łóżko rehabilitacyjne 1
1 Łóżko więzienne 24
3 Metalowy panel biurka 3
4 Nadstawka biurka 2
5 Osłona przednia wys. 110 cm 1
2 Panel biurka 42
5 Panel biurka gabinetowego 2
2 Panel frontowy biurka 3
2 Panel frontowy biurka 140 4
5 Panel płytowy biurka 140 2
11 Panel pod monitory 360x180x20cm 2
8 Panel pod monitory 240x60x20cm 1
7 Parawan 2
1 Półka do stawiania naczyć z posiłkami dla osób zatrzymanych 6
6 Półka ścienna 2
3 Półka ścienna 120×30 2
4 Przystawka biurka 3
9 Przystawka biurka 1/2 koła 29
4 Regał aktowy 80x42x 180 4
13 Regał otwarty niski 2
4 Sofa II osobowa 1
5 Sofa 1 osobowa 2
1 Stół gabinetowy 200×90 3
6 Stolik 60×60 4
4 Stolik 60x60x65h 5
13 Stolik pod TV 3
4 Stolik pomocniczy 120×60 1
3 Stolik więzienny mocowany do podłoża 10
1 Stół 140×70 10
12 Stół 150×150 1
5 Stół 160×80 1
1 Stół do czyszczenia broni 160×60 4
4 Stół do jadalni – do zabudowy wnęki 1
1 Stół do jadalni 140×80 3
7 Stół do jadalni 120×70 9
6 Stół do jadalni 160×80 4
2 Stół konferencyjny 180×90 5
1 Stół konferencyjny 140×70 21
9 Szafa aktowa – gabinetowa 90x45x200 4
5 Szafa aktowa – gabinetowa niska 90x45x76 5
7 Szafa aktowa – gabinetowa 90x45x209 1
9 Szafa aktowa 80×40 134
9 Szafa aktowa niska 80×40 173
6 Szafa aktowo-ubraniowa 4
8 Szafa lekarska 100x43x180h 2
6 Szafa półotwarta 80×40 25
1 Szafa skrytkowa (10 skrytek) 9
8 Szafa ubraniowa – gabinetowa 90x45x200 4
4 Szafa ubraniowa 80×60 103
6 Szafa ubraniowa z nadstawką 80×60 26
6 Szafa wnękowa – wg projektu 1
7 Szafa zasobnikowa 28 skrytek żywnościowych 1
2 Szafka roletowa na stelażu 84
12 Szafka socjalna 2
7 Szafka socjalna zamykana roletą 1
2 Taboret mocowany do podłoża 24
1 Tapczan rozkładany 1
5 Uchwyt do podwieszania komputera 91
10 Wieszak 5
4 Wieszak naścienny 61
12 Wieszak stojący 70
1 Wieszak stojący L=l 50cm 29
1 Wieszak stojący L=l 50cm 5
10 Witryna niska gabinetowa 90x45x136 2
6 Witryna niska 90x45x136 1
8 Witryna gabinetowa 90x45x209 2
1 Zabudowa kuchenna dolna i górna L=2,6 mb 1
1 Zabudowa kuchenna dolny i górna L=2,8 mb 2
i Zabudowa kuchenna dolna i górna L-3,6mb 1
1 Zabudowa kuchenna L=4m 1
1 Zabudowa kuchenna L=4,7mb 1
1 Zabudowa kuchenna L=3 mb 1
1 Zabudowa kuchenna L=6rnb 1
RAZEM 1628

Sprzęt AGD i RTV

Lp. NAZWA Ilość całkowita
3 Chłodziarka – podblatowa 1
6 Chłodziarko zamrażarka 4
4 Chłodziarko-zamrażarka – wolnostojąca 2
9 Chochla kuchenna 2
13 Ciśnieniowy ekspres do kawy 1
14 Czajnik elektryczny 2
11 Czajnik elektryczny 2000W 5
16 Deska do krojenia 2
4 Deska do prasowania 6
11 Garnek kuchenny 5 1 10
12 Garnek kuchenny 3 I 10
13 Garnek kuchenny 1 1 2
7 Kuchenka mikrofalowa 4
6 Lodówka 220 I 2
8 Lodówka podblatowa 1
14 Łyżka cedzakowa kuchenna 2
17 Łyżka – przybory kuchenne 4
15 Miniwieża stereo 7
8 Ociekacz montowany w szafce 1
4 Okap kuchenny 5
8 Nóż kuchenny 4
12 Niszczarka dokumentów 4
3 Płyta elektryczna 4 palnikowa 7
5 Pralka automatyczna 4
4 Radiomagnetofon 1
10 Sitko cedzak kuchenny 2
15 Tasak kuchenny 2
14 Telewizor 21 cali 3
10 Telewizor LCD 32 cale 2
5 Umywalka ze stali nierdzewnej – do zabudowy 1
17 Wentylator biurowy 63
18 Widelec – przybory kuchenne 10
7 Zamrażarka 4001 2
16 Zegar ścienny 13
2 Zlewozmywak jednokomorowy z ociekaczem 1
2 Zlew jednokomorowy z ociekaczem 3
5 Zlewozmywak jedn okom orowy 1
5 Zlewozmywak dwukomorowy z ociekaczem 4
3 Żelazko 6
RAZEM 206

Krzesła

Lp. NAZWA Ilość całkowita
6 Fotel gabinetowy 9
2 Krzesło do jadalni 70
7 Krzesło gabinetowe 41
8 Krzesło gościnne 234
2 Krzesło konferencyjne 84
7 Krzesło obrotowe 237
5 Krzesło sklejkowe na stelażu metalowym 49
2 Krzesło z pulpitem 67
RAZEM 791

Wyposażenie biurowe

Lp. NAZWA Ilość całkowita
17 Godło państwowe 12
14 Kosz na śmieci 183
1 Kosze plastikowe zamykane poj. 100 1 7
18 Lampka biurowa 216
12 Listwa odbojowa 5,7 mb 1
8 Listwa odbojowa 2,8 mb 1
11 Listwa odbojowa 5 mb 1
13 Listwa odbojowa 13,3 mb 1
2 Podstawka pod broń krótką 260
3 Pojemnik na śmieci zamykany 3
10 Roleta do całkowitego zaciemnienia pomieszczenia 2
3 Stojak do broni długiej (40 szt. pistoletów maszynowych) 1
15 Tablica korkowa 4
13 Tablica magnetyczna 120×90 2
10 Tablica suchościeralna – jezdna 2
12 Tablica ścienna korkowa 2
19 Wertikale 168
RAZEM 866

Meble metalowe

Lp. NAZWA Ilość całkowita
1 Metalowa szafa szatniowa z ławką 40x50x209h 20
1 Metalowa szafa szatniowa z ławką i przegrodą pionową 42x50x209h 26
1 Regal magazynowy 100x40x180h 25
1 Regal magazynowy 100x60xl80h 12
1 Regał jezdny dwustronny L=4,5m – 6 półek czynnych 20
2 Regał magazynowy 100x30xl80h 31
1 Regał magazynowy 100x30x380h 6
5 Regał magazynowy 100x40xl80h 64
7 Regał magazynowy 100x40x380h 2
1 Regał magazynowy 100x60xl80h 104
2 Regał metalowy dwustronny 100x60x180 6
1 Regał metalowy jednostronny 100x30x180 7
10 Sejf na 50X48X100 2
7 Sejf z alarmem 2
3 Stół warsztatowy 115×75 2
3 Stół warsztatowy 205×75 2
4 Stół warsztatowy 160×75 2
2 Stół warsztatowy z szufladami 160×75 5
2 Stół warsztatowy z szufladami 205×75 4
7 Szafa aktowa – metalowa 80×40 4
7 Szafa aktowa metalowa 80×40 164
3 Szafa metalowa dwudzielna 6
6 Szafa metalowa klasy A 25
2 Szafa metalowa klasy B z dwoma skarbczykami 5
3 Szafa metalowa klasy C z dwoma skarbczykami 12
1 Szafa metalowa na broń krótką 7
1 Szafa metalowa na środki chemiczne 6
1 Szafa metalowa schowkowa 8 sch. 2
2 Szafa metalowa z 5 skarbczykami 1
1 Szafa warsztatowa 120×50 21
2 Szafka BHP na stelażu z ławką szer. 60 głęb.50 wys.180 cm 115
2 Szafka BHP na stelażu z ławką szer. 80 głęb.50 wys.209 cm 78
2 Szafka metalowa dwudzielna 11
1 Szarka BHP szer. 80 głeb.50 wys. 185 cm 82
RAZEM 881

Tym razem w trakcie wdrożenia projektu wnętrz obyło się bez niespodzianek. Stało się tak dzięki precyzyjnemu procesowi przygotowawczemu i przeprowadzeniu dokładnej inwentaryzacji wszystkich pomieszczeń, w trakcie której uwzględniliśmy każdy detal na terenie obiektu, który mógłby zakłócić płynność realizacji.

O sukcesie przedsięwzięcia zadecydowało również skuteczne zarządzanie pracami na miejscu przez oddelegowanego z naszej Firmy kierownika technicznego zlecenia, który z powodzeniem koordynował działania kilkunastu ekip jednocześnie. Podczas odbiorów zlecenia nie było zastrzeżeń ze strony generalnego wykonawcy, poza kilkoma detalami, które poprawiliśmy praktycznie od ręki oraz wymianą elementu jednej szafy, w której wykryliśmy usterkę.

Podsumowanie

Omówiona realizacja wnętrz wymagała bardzo szczegółowego nadzoru autorskiego ze strony architekta, który dokładał wszelkich starań, by efekt naszych prac w najmniejszym detalu nie odbiegał od wytycznych projektowych. Pomimo tego, nie zdarzyła się sytuacja, podczas której nawet w minimalnym stopniu nie sprostalibyśmy postawionym wymaganiom.

Zapraszamy do obejrzenia efektu prac w poniższej galerii zdjęć.