Kompleksowe wyposażenie wnętrz pracowni protetyki dentystycznej

Realizacją inwestycji zajmował się oddział warszawski grupy Office Plus. Naszym Zleceniodawcą był przedstawiciel branży medycznej – ściślej dentystycznej – zajmujący się produkcją wyrobów protetycznych. Kompleksowe wyposażenie wnętrz pracowni protetyki dentystycznej – poznaj szczegóły realizacji.

 

Dlaczego wybrano naszą Firmę?

Inwestor poszukiwał wykonawcy z potwierdzonym doświadczeniem w podobnych realizacjach. To miała być Firma znana na rynku, ciesząca się uznaniem i dobrą opinią. Wybór padł na nas. Niemniej, jeszcze na etapie rozmów wstępnych, poproszono nas o przedstawienie szczegółów dotychczasowych – podobnych realizacji – oraz certyfikatów potwierdzających nasze kompetencje.

W trakcie negocjacji Inwestor kładł duży nacisk na krótki termin realizacji, który był dla niego jednym z kluczowych kryteriów wyboru wykonawcy. Oddanie gabinetu do użytku miało nastąpić w możliwie najkrótszym czasie, po to by wyeliminować opóźnienie w realizacji usług protetycznych. Zagwarantowanie krótkiego terminu nie stanowiło dla nas problemu, co potwierdziliśmy zobowiązaniem zawartym w umowie.

 

Co było przedmiotem zamówienia?

Zlecenie objęło wykonanie pod indywidualne zamówienie dedykowanych biurek z płyty, według projektu dostarczonego przez Inwestora. Biurka spełniają wysokie wymagania stanowiska roboczego protetyka dentystycznego. Ze względu na zaawansowane rozwiązania techniczne wykorzystane w konstrukcji, daleko wykraczają poza pojęcie mebla gabinetowego. Każde z nich stanowi zespół wysoko wyspecjalizowanych urządzeń roboczych.

  • Blat oraz półka nad blatem w każdym z pięciu biurek wykonany jest z kerrocku. Po środku stanowiska roboczego znajduje się wycięcie, a nad nim płytka ze stali nierdzewnej, z przewierconymi otworami, pełniąca rolę sita do pyłu gipsowego. Pod spodem znajduje się lejek w postaci rzeźby, wykonany z lakierowanej płyty MDF. Lejek ten jest połączony rurą do odsysacza. Rozwiązanie to ma na celu odprowadzanie pyłów powstających w trakcie wiercenia, podczas obróbki elementów protez dentystycznych. W ten sposób stanowisko pracy łatwiej utrzymać w czystości.
  • Wykonanie systemu odsysania według dostarczonego projektu, stanowiło niemałe wyzwanie. Inwestorowi zależało na możliwie jak najmniejszej głośności układu podczas pracy. Dlatego najpierw w naszym zakładzie konstrukcyjnym przeprowadziliśmy szereg testów. Ich zadaniem było wyeliminowanie nadmiernego hałasu powietrza przepływającego pod dużym ciśnieniem przez układ. Dodatkową trudność w walce z dużą głośnością stanowiło sito zatrzymujące nadmiar gipsu, uniemożliwiając zatkanie się instalacji. Ostatecznie znaleźliśmy optymalne rozwiązanie i otrzymaliśmy akceptację Inwestora.
  • Całość urządzeń biurka zasilana jest jedynym przewodem, połączonym z centralnym włącznikiem, który pozwala na uruchomienie: odsysacza, mikroskopu, lampy, regulatora siły wyciągu, oraz sprężarki służącej do oczyszczania elementów protez dentystycznych z pyłu po ich obróbce. Włącznik wyposażony jest w trzy przyciski do włączenia: zasilania biurka, wyciągu, oraz regulatora siły zasysania powietrza.
  • Po obu stronach biurka należało zainstalować wytrzymałe uchwyty ze stali nierdzewnej. Służą one do umiejscowienia mikroskopu oraz lampy o silnym strumieniu światła padającego na stanowisko robocze. Uchwyt, ze względu na precyzyjny charakter pracy przy użyciu mikroskopu, musiał być na tyle stabilny, by wyeliminować najmniejsze odchylenia od pionu czy luzy, mogące powodować drgania. Zainstalowanie elementu wymagało więc od nas bardzo dużej pomysłowości i precyzji – na tyle dużej, by w ciągu kolejnych lat eksploatacji element nie stracił początkowej stabilności.
  • Instalacja elektryczna biurka zasila siedem oddzielnych urządzeń. W jej skład wchodzą regulatory siły, włączniki, przełączniki, kable, oraz cały szereg połączeń elektrycznych. Wszystkie te elementy zostały ukryte i zabezpieczone przed uszkodzeniem, poprzez ich zatopienie w komponentach konstrukcyjnych biurka.

Asortyment mebli do gabinetu

Wyposażenie wnętrz pracowni protetyki obejmowało pomieszczenia: gipsu, metalu i porcelany, oraz zaplecze (pracownia) i recepcja.

Asortyment mebli wykorzystany podczas prac obejmował następujące elementy:

  • mobilna lada recepcyjna w laminacie z podświetleniem;
  • regał recepcyjny;
  • stoliki oddzielne;
  • stoliki narożne wykonywane pod wymiar;
  • szafki wiszące;
  • szafki stojące;
  • meble kuchenne;
  • szafa garderobiana;
  • krzesła z mechanizmem Synchro w kolorze pomarańczowym;
  • blat ze stali nierdzewnej do zaplecza protetycznego z wytłoczonym zlewem, zintegrowany z instalacją sprężonego powietrza i dopływem gazu.

Instalacja mebli

Wszystkie meble wchodzące w skład wyposażenia wykonaliśmy na podstawie indywidualnego projektu otrzymanego od Inwestora. Są to rozwiązania dedykowane, zarówno w sensie przeznaczenia, jak też dopasowania do wymiarów dostępnej przestrzeni w pomieszczeniach gabinetowych. Montaż mebli odbywał się według wytycznych ściśle określonych w projekcie.

Biurka na potrzeby realizacji przyjechały w całości, pozostałe meble w częściach. Natomiast blat ze stali nierdzewnej do pracowni, wykonany był z elementów o wielkości umożliwiającej przeniesienie przez futryny drzwi. Montażem i regulacją poziomów całego wyposażenia przeprowadziła nasza ekipa serwisowa.

 

Podsumowanie realizacji

Wyposażenie wnętrz pracowni protetyki ukończyliśmy na czas, zgodnie z terminem określonym umową. Inwestor jest bardzo zadowolony z naszych usług, czemu się nie dziwimy, gdyż poziom trudności prac wchodzących w skład zlecenia był bardzo wysoki. Dowodem satysfakcji Inwestora są referencje, które złożył na ręce przedstawiciela naszej Firmy.