Dzięki autorskim narzędziom badawczym, przeprowadzamy pogłębioną analizę środowiska pracy. Identyfikujemy czynniki, które wpływają na spadek produktywności pracowników. Proponujemy rozwiązania ujawnionych problemów.
- Spotkania przygotowawczego, na którym określimy cele badań i zaproponujemy narzędzia badawcze.
- Spotkania inicjującego, na którym doprecyzujemy przebieg badań i ustalimy ich rozpoczęcie.
- Przeprowadzenia badań w postaci m.in. profilowanych autorskich ankiet i innych narzędzi badawczych.
- Czasu, w którym będziemy analizować zebrany materiał.
- Prezentacji i przekazania wyników badań.
- Badania dają unikalne wskazówki dla projektantów wnętrz, bez uwzględnienia których, projekt może wprowadzić więcej frustracji i zamieszania niż oczekiwanych pozytywnych zmian.
- Pomagają zaoszczędzić budżet, wskazując które elementy istotnie wymagają zmian, a które tylko pozornie powinny być zmienione.
- Ujawniają najważniejsze negatywne i pozytywne czynniki wpływające na produktywność pracowników.
- Pokazują co należy zmienić w biurze, (a czego absolutnie nie zmieniać) żeby poprawić efektywność pracy.
- Budują zaangażowanie zespołu w życie firmy i jej wizerunek jako pracodawcy dbającego o potrzeby pracowników.
SZKOLENIA
Prowadzimy szkolenia w obszarze zarządzania projektem i zarządzania zmianą, dla organizacji szykujących się do zmiany przestrzeni pracy. Dzięki naszym szkoleniom mniejsze są koszty i turbulencje złożonego procesu tworzenia nowego biura.
- Liderzy zmiany, czyli osoba lub osoby, bezpośrednio zarządzające projektem wprowadzania zmiany.
- Przeważnie są to Office Managerowie, którym powierzono przeprowadzkę do nowego biura lub rearanżację dotychczasowego.
- Ambasadorzy zmiany, czyli osoby które swoim autorytetem i zaangażowaniem mogą sprawić, że zmiana zyska aprobatę reszty pracowników.
- Przeważnie są to szefowie działów, wieloletni pracownicy, ale również decydenci i inne osoby cieszące się autorytetem w organizacji.
- Osoby, na które zmiana ma bezpośredni wpływ. Są to osoby, od których pracy zależy sprawność operacyjna firmy. Ich świadomość na temat procesu zmiany ma bezpośredni wpływ na ich produktywność, a tym samym na efektywność organizacji.
- Przeważnie są to wszyscy pracownicy pracujący w danym biurze.
- Dają świadomość tego jak przebiegają zmiany, a dzięki temu zmniejszają związaną ze zmianą frustrację i spadek efektywności.
- Pokazują w jaki sposób i w jakim zakresie włączyć zespół w zmianę, żeby zbudować aprobatę do jej przeprowadzenia.
- Pomagają racjonalnie zaplanować projekt zmiany, ze świadomością elementów spowalniających jej wprowadzenie.
- Dają narzędzia do identyfikacji, oceny i zarządzania ryzykiem, które wiąże się ze zmianami.
- Uczą jak wypracować plan komunikacji zmiany do wewnątrz i na zewnątrz organizacji.
ZARZĄDZANIE ZMIANĄ
Oferujemy profesjonalne wsparcie w procesie przechodzenia zmian na każdym etapie tworzenia nowego miejsca pracy. Zapewniamy kierownikom projektu indywidualne wsparcie w uruchomieniu i codziennej koordynacji projektu.
- Dostępności eksperta Office Plus Academy na każdym etapie projektu zmian.
- Pakietu indywidualnych konsultacji dla kierownika projektu, we wskazanych przez niego etapach i potrzebnej mu częstotliwości.
- Pomocy w ułożeniu planu projektu zmian i jego uruchomieniu.
- Stworzenie dla projektu planu komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej.
- Interwencja i doradztwo ad hoc w sytuacjach kryzysowych.
- Ewaluacja projektu po około pół roku po jego przeprowadzeniu.
- Skrócenie i uproszczenie procesu uruchomienia projektu.
- Zmniejszenie kosztów dzięki eliminacji zbędnych elementów projektu.
- Tymczasowe „powiększenie” zespołu projektowego bez zatrudniania dodatkowej osoby w organizacji.
- Wsparcia w prowadzeniu projektu zmian z wykorzystaniem wybranych metodyk zarządzania projektami.
- Stały i bezpośredni dostęp do wieloletniej wiedzy i doświadczenia Office Plus w prowadzeniu projektu zmian w przestrzeniach biurowych.
Office Plus Academy to zespół doradczo-badawczy, zajmujący tworzeniem analiz środowiska pracy, efektywności zespołów i kultury organizacyjnej. A w oparciu o opracowane raporty, doradztwem w zakresie wykorzystania miejsca pracy zgodnie z wartościami i celami strategicznymi organizacji.
Naszą siłą jest unikalny zespół ekspertów, łączących wiedzę i doświadczenie z kliku kluczowych dziedzin: socjologii, zarządzania, psychologii, ergonomii miejsc pracy i projektowania przestrzeni użytkowych.
Analizę środowiska pracy przeprowadzamy z pomocą autorskich narzędzi badawczych, które za każdym razem dostosowujemy do specyfiki konkretnego Klienta. Po prezentacji raportu z przeprowadzonych badań, oferujemy wsparcie w uruchamianiu i przeprowadzaniu projektu zmian w przestrzeni biurowej.
5 cytatów o tym jak pracujemy!
Otworzenie drzwi do labiryntu, to dobre porównanie do sytuacji gdy w firmie pojawia się pomysły na przeprowadzenie zmian! Mało kto chce tam wchodzić. Nikt nie wie czy po drugiej stronie jest jakieś wyjście i czy nie trzeba będzie wrócić. Wszyscy zastanawiają się ile czasu zajmie przejście, ile razy się zgubimy i czy straty nie przewyższą ewentualnych zysków.
Nie znamy przyszłości, ale wiemy jak ją zaplanować. Planowanie największy sens ma na początku, jeszcze przed wejściem do labiryntu, bo labirynty też mają mapy. Dlatego lubimy to zdanie o planowaniu, które wypowiedział Peter Drucker (jeden z ojców współczesnych teorii zarządzania). Planowanie należy zacząć na etapie, na którym to się jeszcze nie wydaje konieczne. Na rozsądny plan przeważnie jest już za późno gdy czujemy, że bardzo by się nam przydał.
Jeśli myślisz o rozsądnym przeprowadzeniu zmiany, nawet gdy jest ona jeszcze bardzo odległa, od razu zacznij ją planować. Nasze doświadczenie pokazuje, że ułożenie z dużym wyprzedzeniem nawet prostego planu sprawia, że projekty sprawniej i częściej docierają do obranego celu.
Czasem ktoś pyta jak bardzo powinien być przygotowany na spotkanie z nami. W tym pytaniu zawiera się niepotrzebna obawa zgromadzenia bardzo wielu informacji i dokumentów. My jednak na pierwszym spotkaniu zawsze kierujemy się powyższym zdaniem wypowiedzianym przez Alberta Einsteina.
Ważniejsza od twardych danych, jest dla nas wyobraźnia osób, które odpowiadają za zmiany w firmie. Wiedza bez wyobraźni na wiele się nie przyda. Tymczasem w wyobraźni ludzkiej kryje się mnóstwo ważnych informacji. Naszym zadaniem jest je wyłuskać, zrozumieć i określić, które będą kluczowe w procesie zmian.
Ile to będzie trwało i dlaczego tak długo? Czy dwudniowe szkolenie można przeprowadzić w jeden dzień? Dlaczego wszyscy muszą w tym uczestniczyć? Takie pytania często słyszą szkoleniowcy, ale pojawiają się one również w kontekście prac badawczych. Okazuje się, że wszystko ma sobie właściwe czas i sam proces bywa nie mniej ważny od celu.
„Nie da się przyśpieszyć biegu rzeki lub wschodu słońca ani sprawić, aby drzewa rosły szybciej niż rosną. Wszystko wydarza się wtedy, gdy jest na to gotowe.” Tak brzmi całe zdanie Dennisa Genpo Merzela. Pojawienie się pomysły zmiany i tempo jej wdrażania jest zależna od naturalnego rytmu działania organizacji i ludzi, którzy ją tworzą. Prowadzenie badań i tworzenie raportów również ma swój czas, ale przede wszystkim sprzężone jest z rytmem organizacji, dla której powstaje.
Słowa te powiedział jeden z najświatlejszych ludzi w dziejach. Jednak nie chciał nimi ani zdemaskować skrywanej dotąd ignorancji, ani silić się na fałszywą skromnością. Ten wybitny myśliciel odznaczał się również pokorą i dystansem do samego siebie. Mając szeroką wiedzę zdawał sobie sprawę jak wiele jest spraw, o których tylko słyszał lub nie wie o nich zupełnie nic.
Sokratejskie „wiem, że nic nie wiem” perfekcyjnie opisuje założenie z jakim rozpoczynamy pracę nad nowymi projektami. Obiegowe opinie, przekonania i gotowe rozwiązania. To wszystko odkładamy na bok. Najlepiej gdy również klient spróbuje spojrzeć na swoją firmę jakby z zewnątrz, żeby poznać i zrozumieć ją odkładając na bok soczewkę wcześniejszych doświadczeń. Dzięki takiemu założeniu szybciej i lepiej możemy zrozumieć dane środowisko pracy.
To zdanie wypowiedziane dwa i pół tysiąca lat temu przez Heraklita z Efezu, staje się dziś jeszcze bardziej aktualne. Jeszcze nigdy tempo zmian nie było tak szybkie i tak brzemienne w skutkach. Zmian zachodzące w społeczeństwie i środowisku, mają ogromy wpływ na rynek. Udawanie, że zmian nie ma już nie jedną gigantyczną firmę doprowadziło do upadku.
Można zmiany negować, lub uznać je za naturalny element życie. Nam bliskie jest to drugie podejście. Dlatego potrafimy przygotować się do zmian i nimi zarządzać gdy się pojawią. Zmiana przypomina falę. Dla uważnego surfera oznacza okazję. Wystarczy nauczyć się jak z niej korzystać.
know-how think-tank
Chcesz wiedzieć więcej o tym jaki wpływ mają wnętrza na efektywność pracy?
Zapraszamy do lektury!
