
Budka telefoniczna kojarzy nam się zazwyczaj z ruchliwymi ulicami wielkich miast. Te specyficzne szklano-metalowe konstrukcje służyły rozmowom telefonicznym, dziś jednak – w dobie telefonii komórkowej i ogólnym dostępie do Internetu – znikają one z naszego miejskiego krajobrazu. Nie znaczy to jednak, że znikają na dobre! Otóż coraz częściej budka telefoniczna pojawia się w przestrzeniach biurowych. Jak to w ogóle możliwe? Skąd taki pomysł? I czy nie jest to nadmierną ekstrawagancją? Odpowiadając na ostatnie z pytań śmiało można powiedzieć – niekoniecznie. Co więcej, budka telefoniczna w biurze okazuje się raczej zupełnie nowatorskim rozwiązaniem, niezwykle pomocnym i wartym inwestycji. O czym przekonuje się coraz więcej przedsiębiorców i szefów firm.
Budka telefoniczna znajduje zastosowania zarówno w tak zwanych cichych biurach – gdzie pracuje się dyskretnie – jak i w tych pomieszczeniach firmowych, w których na porządku dziennym jest prowadzenie ożywionych dyskusji. Budka telefoniczna w takich miejscach okazuje się wybawieniem dla tych pracowników, którzy pragną swobodnie i bez skrępowania prowadzić rozmowy, nie rozpraszając przy tym pozostałych osób. Tego rodzaju budkę telefoniczną można umieścić niemal wszędzie, nie tylko w samym biurze, ale i w przejściach czy w auli. Dzięki odpowiedniej konstrukcji mieści się w niej nawet stół, a zastosowanie materiałów dźwiękochłonnych i wykończeniowych (jak oklejone okno) zapewnia prywatność każdemu, komu zależy na komfortowym prowadzeniu rozmów osobistych czy służbowych.
Budki telefoniczne w biurach mogą przybierać różną postać – niektóre imitują wygląd tradycyjnych budek telefonicznych, inne z kolei przypominają do złudzenia mały domek, wyposażony na przykład w mini blat na laptopa. Niekiedy tworzone są specjalne „kapsuły” (zamknięte lub półotwarte), które rozstawia się w biurze i do których w każdej chwili można wejść, aby spokojnie porozmawiać. Ciekawym rozwiązaniem jest umieszczenie budki telefonicznej we wnęce, do której wchodzi się przez drzwi – jak gdyby do osobnego pomieszczenia. Jak widać, pomysłów dopasowanych do konkretnych zapotrzebowań i warunków nie brakuje.
Budka telefoniczna wydaje się idealnym rozwiązaniem dla przedsiębiorców, którzy pragną zagwarantować swoim pracownikom warunki odpowiednie do prowadzenia rozmów telefonicznych. Z doświadczenia wiemy, że nawet samo odebranie telefonu przez pracownika i wysłuchiwanie rozmówcy może być rozpraszające dla reszty zespołu i zaburzyć rytm ich działań. Dlatego wyznaczenie strefy odpowiednio komfortowej do rozmów telefonicznych to dziś konieczność dla prawdziwie nowoczesnych firm. Budka telefoniczna czy też różnego rodzaju siedziska z wysokim oparciem dla wnętrz typu open space, to obecnie najbardziej pożądane rozwiązania kwestii prywatnych i służbowych rozmów telefonicznych dla pracowników biur – szczególnie tzw. cichych biur.
0 Comments