
Słowo cargo w branży aranżacji meblowej biur łączy w sobie kilka rozwiązań meblowych o różnym przeznaczeniu i funkcjonalnościach. Dowiedz się, o jakie dokładnie rozwiązania chodzi.
Skąd pochodzi nazwa cargo?
Słowo cargo pochodzi z języka angielskiego i oznacza przewóz kontenerowy dóbr w celach handlowych. Pojęciem bliskoznacznym w języku angielskim jest słowo freight (pol. fracht), które określa rodzaj transportu morskiego. Ze względu na znaczenie słowa cargo, które odnosi się do przechowywania przedmiotów w zamkniętej przestrzeni, termin ten został zaadoptowany przez branżę aranżacji meblowej biur; ale też chętnie zaczęli go używać sami producenci różnego rodzaju szaf, szafek i kontenerów do przechowywania dokumentów i przedmiotów biurowych.
Czym jest cargo w branży mebli biurowych?
Jest to rodzaj szafki, w której wysuwa się cały front, dając w ten sposób lepszy dostęp do wewnętrznej przestrzeni mebla, w której przechowywane są np. segregatory lub teczki z dokumentacją firmową, albo akcesoria biurowe pracowników. Przestrzeń do składowania jest podzielona na oddzielne półki, których ilość jest uzależniona od wielkości szafki i rodzaju przedmiotów, które mają być na nich przechowywane.
Rodzaje szafek cargo
Szafki cargo mogą mieć formę kontenerów stałych lub mobilnych (z kauczukowymi kółkami) ustawianych pod blatem biurka. Występuje też opcja kontenerów równych z blatem, ustawianych obok biurka, co daje dodatkową powierzchnię roboczą dla pracownika. Istnieją też podwójne kontenery cargo, które są wyższe od blatu biurka. Wówczas dają pracownikom dostęp do wnętrza z obu stron, służąc jednocześnie za przegrodę pomiędzy stanowiskami roboczymi.
W kontenerach cargo stosowane są różne rozwiązania dodatkowe, które podnoszą ich funkcjonalność. Mogą to być dodatkowe półki na niezapisane kartki papieru formatu A4 lub papier do drukarki, jak również przegrody pionowe, które ustabilizują segregatory rozłożone nierównomiernie na całej platformie szuflady. Stosowane są również różne mniejsze półki, np. na korespondencję w formacie C5+, bądź w jeszcze mniejszym formacie typu fiszki. Częstym elementem występującym w górnej części kontenerów cargo jest też dodatkowa szuflada ze specjalnym wkładem grodziowym, która służy jako piórnik.
Zalety cargo
W przeciwieństwie do regałów dokumentowych zamykanych drzwiami uchylnymi lub przesuwnymi, kontenery cargo mogą być obsługiwane z pozycji siedzącej, co stanowi ich główną zaletę. Po to by wydobyć ze środka mebla segregator, wystarczy pociągnąć za uchwyt w przednim licu, żeby otrzymać łatwy dostęp do wszystkich zgromadzonych we wnętrzu dokumentów, bez względu na to, na której znajdują się półce. Zatem główne zalety cargo to wygodny dostęp do półek z pozycji siedzącej oraz dobry wgląd na zgromadzone w środku dokumenty; oraz jeszcze coś, o czym nie wspomnieliśmy – porządek w przestrzeni biurowej, gdyż na blatach nie zalegają sterty dokumentów pozostając poza zasięgiem wzroku.
Cargo w naszych realizacjach
Podczas realizacji projektów aranżacji biur, bardzo często dostarczamy kontenery typu cargo, ze względu na duże zainteresowanie, jakim cieszą się wśród architektów wnętrz, doceniających w nich kapitalną funkcjonalność oraz łatwą możliwość optymalizacji wykorzystania dostępnej przestrzeni pracowniczej.
0 Comments