
W domu nie jest tak jak w biurze. W biurze jest lepiej! Bo chociaż wnętrzarskie inspiracje płyną tylko w jednym kierunku, czyli z domów do biur, to właśnie te drugie z roku na rok, stają się coraz bardziej komfortowe i bardziej zorientowane na potrzeby użytkowników.
NIC NOWEGO?
Warsaw Home to największe targi wnętrzarskie w naszej części Europy. Przyciągają rzesze uczestników i są ważnym punktem odniesienia w branży. A jednak żyją w cieniu odbywających się co dwa lata w Kolonii targów Orgatec.
To co wystawcy pokazali na Warsaw Home 2018 było zwiastunem tego co miesiąc później w bardziej spektakularnym wydaniu można było zobaczyć na Orgatecu. W kontekście produktowym to co można było zobaczyć na Warsaw Home 2019, było w dużej mierze powtórką tego co jedenaście miesięcy wcześniej wystawiono w Kolonii na Orgatec 2018.
A jednak mimo powtórek, każda kolejna edycja polskich targów różni się od poprzedniej. Co zatem można było zobaczyć tym razem? Przede wszystkim lepiej przemyślane stoiska i dbałość o detale, a także: rozszerzanie oferty produktowej, jeszcze więcej domu w biurze, większy zaangażowanie projektantów i wreszcie szereg rozwiązań, które były innowacją w poprzednich latach, a dziś są w biurze czymś równie oczywistym jak krzesło, czy stół.
OCZYWISTOŚCI
To co było kiedyś nowe dziś jest jednym z „surowców”, z których „lepi” się przestrzeń komercyjną. Przykładem mogą być te trzy kategorie. Systemy akustyczne: ścianki, panele, przegrody. Zieleń: mchy, ogrody wertykalne, zielone ściany. Ergonomia: biurka z regulowaną wysokością blatów, budki telefoniczne, domki/boxy do spotkań.
Powyższe elementy mogą stroić się w nowe kształty i kolory, ale już dla nikogo nie są nowością. To po prostu stały element wyposażenia biura. Dlatego ich obecność na stoisku targowym i w biurach jest dziś równie oczywista jak obecność krzesła, czy stołu.
PROJEKTANCI I DESIGNERZY
Ergonomia, materiałoznawstwo, czy technologia – do niedawna głównie z tych dziedzin wywodziła się większość twórców mebli i innych rozwiązań dla biur. Dziś o wiele częściej tworzenie nowych produktów powierza się profesjonalnym projektantom, czy designerom. Czyli osobom, które nie zapominając o aspektach technicznych, potrafią stworzyć przedmioty piękne i ponadczasowe. To jedna z ważniejszych i lepszych zmian, dobrze widocznych na tegorocznych targach.
Z DOMU DO BIURA
W tym kierunku płyną wnętrzarskie inspiracje. Od kilku lat biura coraz bardziej się udomawiają. Wzorzyste, czy welurowe tapicerki. Kulisowość, a nawet zwiewność pomieszczeń. Piękne i bardziej przemyślane oświetlenie. Wykładziny miękkie jak w sypialni. Domowy komfort i swoboda. Praca naprawdę staje się drugim (a może pierwszym?) domem i nic dziwnego bo to właśnie w niej spędzamy więcej czasu. Właśnie dlatego wnętrza komercyjne stworzone są tak, by były perfekcyjnie zorientowane na potrzeby ich użytkowników.
KAŻDY MA WSZYSTKO
Na tegorocznym Warsaw Home można było odnieść wrażenie, że większość wystawców chce w swojej ofercie mieć wszystko. Producenci siedzisk pokazują stoły i szafy. Producenci biurek rozszerzają asortyment foteli. A jednak nie bez powodu po dobre mięso idzie się do sklepu mięsnego, po dobrą rybę do rybnego, a przybory biurowe najlepiej kupić w papierniku. Tak samo w branży wyposażenia wnętrz, specjalizacja w wybranym segmencie produktów wydaje się właściwszą drogą do produktów wysokiej jakości.
PROJEKT NAD WSZYSTKO
Wszystko zależy od projektu. Jakość produktów jest ważna, ale ważniejsze jest umiejętne ich dobranie i dopasowanie do potrzeb klienta. Projektowanie jest w jakiś stopniu próbą zrozumienia danego miejsca i ludzi je tworzących, by to co się później odkryje wyrazić konkretnymi kształtami, kolorami, czy fakturami.
Minął czas stoisk targowych rozumianych jako metry kwadratowe, na których trzeba wystawić odpowiednio dużą ilość krzeseł, czy biurek. Liczy się to co wystawca ma do powiedzenia i jak potrafi to wyrazić za pomocą projektu stoiska. Każdy element jest ważny. Krzesło, stół, lampa, a także: zasłona, plakat, wazon i długopis leżący na biurku.
Spójna wizja, dbałość o ogół i szczegół. Doskonale przemyślana kolorystyka. Wykorzystywanie bardzo szerokiej oferty produktów. Wydobywanie akcentów z pomocą dodatków. W taki sposób szuka się dziś tożsamości stoisk targowych. Tak świadome organizacje szukają dziś tożsamości swoich miejsc pracy.
0 Comments