
Firma Devire trafiła do nas z polecenia naszego klienta agencji marketingowej AdNet, dla którego kilka tygodni wcześniej przeprowadzaliśmy lifting przestrzeni biurowej. Prezes Devire zainspirowany wnętrzami firmy AdNext, również w swojej firmie, chciał zastosować jeden nadający ton całej aranżacji motyw przewodni. W demokratycznym Devire rozpoczęły się poszukiwania pomysłu, który spełniałby oczekiwania całego zespołu. Dostaliśmy ich wiele… Nasza projektantka została wręcz zasypana inspiracjami, od tytułów seriali, nazw szczytów górskich po przykłady teledysków. To jednak pomysł Prezesa firmy, zachwycił architekt. RETROFUTURYZM pozwolił połączyć różne oczekiwania pracowników: styl vintage z technologią, grami komputerowymi i humorem.
Retrofuturyzm – trend w sztuce prezentujący nawiązania do dawnych wyobrażeń przyszłości. Charakteryzuje go połączenie retro estetyki z futurystycznymi technologiami i koncepcjami. Trend ten pojawiał się zarówno w projektach graficznych jak i architekturze, modzie, filmie i literaturze. Trend odnosi się zarówno do wyobrażeń przyszłości jak i historii alternatywnej.
Decyzja zapadła, przyszedł czas na kolejny, najważniejszy etap – projektowanie wnętrz. Część mebli zostało po poprzednim najemcy, fotele przywieziono z poprzedniej siedziby, zastane elementy trzeba było wkomponować w nową aranżację. A przestrzeń był ogromna, ładnie położona, na ostatnim 14 piętrze wieżowca, z dużymi oknami z każdej ze stron i wspaniałym widokiem.
Devire to firma HR-owa, dlatego podział przestrzeni nie był typowy. Oprócz dwóch dużych open space‘ów, kilku odrębnych miejsc do pracy skupionej, gabinetu Prezesa, należało wyodrębnić miejsca spotkań do rozmów rekrutacyjnych.
Układ słoneczny sal
Codzienna praca w Devire to niekończące się rozmowy rekrutacyjne z kandydatami do pracy. 11 mini sal spotkań oddzielonych przeszklonymi ściankami działowymi, tworzy pełen kolorów, energetyzujący układ słoneczny zainspirowany plakatami planet wybranymi przez projektantkę. Każda z sal ma swój kolor. Tak o to mamy żółtą salę Słońca, czerwoną salę Mars, turkusową Urana, a nawet czarną Księżyca. Nazwę Sali komunikują neony z nazwą planety, specjalnie zaprojektowane przez projektantkę. Plakaty, które stały się inspiracją dla tych aranżacji zawisły w ciągu komunikacyjnym stając się swoistym drogowskazem.
Biurowy amfiteatr
Jak w biurze stworzyć miejsce spotkań dla 100-osobowego zespołu? Zadanie nie łatwe, ale możliwe, liczy się pomysł. Nasza projektantka zaproponowała zbudowanie pomiędzy dwoma open space‘ami swojego rodzaju amfiteatru z piętrzącymi się schodami, który oprócz funkcji siedziska łączą obie przestrzenie tworząc plac spotkań dla wszystkich pracowników. Opływowy kształt schodów idealnie wpasował się w retrofuturystyczne elementy biura. Mając na uwadze przyjęty budżet wykładzina wymieniona została tylko w części reprezentacyjnej, którą łagodną linią fal połączono z wykładziną, która znajdowała się już pod biurkami.
Restauracyjna część socjalna
Cześć socjalna dla tak licznego zespołu musiała być gruntowanie przemyślana, żeby zapewnić pełną funkcjonalność. Wyzwaniem były wnętrza, wąskie i długie. Projektantka podzieliła przestrzeń na różne strefy kolorystyczne, które wizualnie poszerzyły pomieszczenie, a dodatkowo pozwoliły na wyróżnienie odrębnych funkcjonalności: jadalni i części restauracyjnej. W części jadalnianej zastosowano meble lekkie i łatwe w utrzymaniu w czystości, natomiast część restauracyjną wypełniły eleganckie tapicerowane fotele i miękka komfortowa sofa tworząc przestrzeń w której pracownicy mogą wypocząć i spotkać się w mniej formalnej atmosferze.
Futurystyczna retro estetyka recepcji
W recepcji re-aranżacja wnętrz była niewielka, dzięki genialnej ladzie recepcyjnej, która została po poprzednim najemcy, a która futurystycznym kształtem już od wejścia komunikuje retro estetykę biura. Wystarczyła wymiana wykładziny, odpowiedni dobór wyposażenia i naturalny ogród wertykalny z neonową sygnaturą Devire, a wnętrze zachwyciło naszego klienta.
A to wszystko w przewijających się częściach wspólnych biura turkusowych odcieniach, które są bezpośrednim nawiązaniem do logotypu firmy, ale przede wszystkim odzwierciedlają otwartą i opartą na zaufaniu kulturę organizacji.
0 Comments