Aranżacja biblioteki publicznej we Włodawie

Aranżacja biblioteki miejskiej we Włodawie była w ostatnim czasie, jedną z dwóch tego typu realizacji, do których zatrudniono naszą Firmę. Zapoznaj się z opisem szczegółów przedsięwzięcia oraz zdjęciami, które ilustrują efekt naszych prac.

 

Szczegóły inwestycji

Pilotowaniem i nadzorowaniem prac prowadzonych przez rzeszowski oddział naszej Firmy zajął się pan Grzegorz Nowak, dyrektor tego regionu. Prace rozpoczęliśmy po wygraniu otwartego przetargu ogłoszonego przez Urząd Miasta i Gminy Włodawa. O wyborze Office Plus na wykonawcę inwestycji przesądziła nasza gotowość do jej zrealizowania w krótkim terminie. Oczywiście duże znaczenie dla Inwestora miała też atrakcyjność cenowa naszej oferty. Istotne było również przygotowanie technologiczne i logistyczne naszej Firmy do wykonania i dostarczenia zaawansowanych elementów wyposażenia obiektu oraz fakt, że mamy doświadczenie w wyposażaniu instytucji kultury. Według kontraktu, prace mieliśmy zakończyć w ciągu sześćdziesięciu dni. Oznacza to, że czasu było naprawdę niewiele, szczególnie wobec postawionych wymagań. Dodajmy że całość była współfinansowana ze środków Unii Europejskiej, a sam projekt wnętrz wykonała wrocławska pracownia architektoniczna.

Charakterystyczne dla wystroju biblioteki było wydzielenie w jej wnętrzu pomieszczeń o oddzielnym i niepowtarzającym się wystroju, podkreślającym przeznaczenie każdego z nich. Na wystrój ten składała się inna kolorystyka ścian, motywy grafik, formy i desenie mebli.

Budynek biblioteki

Przygotowanie wnętrz bibliotecznych odbywało się w odrestaurowanym budynku z początku XX wieku, który został przebudowany i powiększony o dwa dodatkowe piętra.

 

Meble biblioteczne na indywidualne zamówienie

Od początku mieliśmy świadomość, że powierzone nam zadanie będzie dość złożone – raz, to krótki termin na ukończenie prac, dwa, meble do wyposażenia i aranżacji wnętrz powstawały na kilku różnych liniach technologicznych. Trzeba od razu odnotować, że cały asortyment wykonywany był pod indywidualne zamówienie, według projektu opracowanego przez zewnętrznych architektów. W związku z tym, należało perfekcyjnie poukładać wszystkie etapy realizacji z dokładnością co do godziny, planując przebieg dostaw i następujące po sobie prace.

Zanim w ogóle rozpoczęliśmy produkcję mebli, konieczne było zaaranżowanie kilku spotkań z architektami odpowiedzialnymi za ich zaprojektowanie, po to by uściślić na poziomie technologicznym i wizualnym wszystkie szczegóły dostarczonych przez nich projektów. Zamówione meble autorskie wykonywane były z różnego rodzaju materiałów nie występujących na rynku w gotowej postaci, np. należało połączyć grafiki ze szkłem, płyty z lakierowanego MDF-u z metalem. Część elementów konstrukcyjnych była wykańczana płytami z wysokociśnieniowego tworzywa HPL. Zamierzona przez architektów, duża różnorodność połączeń materiałowych, stanowiła o niespotykanym charakterze mebli i ich oryginalności. Stąd tak istotne znaczenie dla sukcesu realizacji i terminowego jej ukończenia, miał sprawny kontakt i szybki przepływ informacji pomiędzy naszą Firmą, a twórcami projektów.

 

Koordynacja prac trzech ekip

Proces realizacji prowadzony był przez trzy ekipy. Każda z nich odpowiedzialna była za inny odcinek prac.

Pierwsza ekipa zajmowała się dostarczeniem, montażem, oraz aranżacją biblioteki przy użyciu:

  • mebli wykonanych przez nas pod indywidualne zamówienie;
  • mebli systemowych umożliwiających łączenie w dowolne konfiguracje według potrzeb użytkownika, przeznaczonych na czasopisma, książki, druki wielkoformatowe i dokumenty archiwalne.

Wśród mebli systemowych znalazły się również regały na archiwa wyposażone w mechanizm elektryczny do automatycznego rozszczelnienia. Mechanizm ten wspomaga wentylację starych i cennych zbiorów bibliotecznych.

Druga ekipa odpowiadała za:

  • dostarczenie grafik;
  • przygotowanie dodatkowych elementów wystroju wnętrz biblioteki, takich jak: ozdobne imitacje książek, scena do występów, ruchoma ekspozycja do wystawiania prac wykonywanych przez najmłodszych czytelników;
  • wykonanie widocznego z ulicy, zewnętrznego oznakowania budynku bibliotecznego – w tym przypadku podświetlanego neonu – jak również wewnętrznego oznakowania wszystkich pomieszczeń.

Trzecia ekipa brała udział w:

  • dostarczeniu i montażu mebli autorskich;
  • dopasowaniu ich do już istniejących mebli systemowych oraz elementów wystroju.

Realizacja obejmowała również przygotowanie stanowisk komputerowych przygotowanych do nowoczesnego oprogramowania, oraz dostarczenie i instalację audiowizualnych systemów multimedialnych. Sprzęt elektroniczny należało wpasować w wyposażenie meblowe wnętrz biblioteki.

Skoordynowanie wszystkich prac stanowiło największe wyzwanie. Członkowie trzech różnych ekip nie mogli sobie przeszkadzać podczas dostaw, montażu, czy rozstawiania mebli według projektu. Prace odbywały się zgodnie z wcześniej opracowanym przez nas harmonogramem. Wszystkie etapy realizacji podlegały stałemu nadzorowi, tak by wykluczyć konieczność wykonywania autopoprawek. Po ukończeniu danej części prac, ekipa poprzedzająca przygotowywała pomieszczenia biblioteczne na przybycie kolejnej, porządkując wnętrza, usuwając z nich elementy opakowań transportowych, czyszcząc nawierzchnie mebli i odkurzając posadzki.

Dodatkowym utrudnieniem podczas realizacji było przenoszenie na bieżąco zbiorów bibliotecznych do nowego obiektu w czasie, w którym my prowadziliśmy swoje prace.

Aranżacja biblioteki – podsumowanie

Przedsięwzięcie zrealizowaliśmy oczywiście w terminie, dzięki czemu bibliotekę otwarto już w kilka tygodni po wyjściu naszych ekip. Aranżacja biblioteki przebiegła zgodnie z planem. Na uwagę zasługuje fakt, że podczas odbioru zlecenia, Inwestor nie miał najmniejszych zastrzeżeń do efektów naszych prac. Ponadto po kilku miesiącach od oddania biblioteki do użytku, dotarły do nas bardzo pozytywne informacje zwrotne od pracowników i użytkowników na temat świetnych walorów użytkowych i wyglądu wnętrz zrealizowanych przez naszą Firmę. Zawsze dajemy z siebie jak najwięcej. W tym przypadku również dążyliśmy do tego, by wykonać każdy szczegół biblioteki z najwyższą starannością. Od ukończenia realizacji upłynęły już blisko dwa lata. Jak dotychczas, nie otrzymaliśmy od Inwestora żadnego zgłoszenia reklamacyjnego.

Również wrocławscy architekci, których projekt wdrażaliśmy, odwiedzili bibliotekę we Włodawie kilka miesięcy temu. Byli pod bardzo dużym wrażeniem tego, w jaki sposób zrealizowaliśmy ich koncepcję. Chwalili wykonanie mebli i wierność odtworzenia w przestrzeni bibliotecznej każdego detalu zawartego w ich projekcie. Zwracali też szczególną uwagę na jakość materiałów zastosowanych w meblach, czyli brak jakichkolwiek śladów zużycia po półtorarocznej eksploatacji.

Projekt biblioteki we Włodawie, ku naszej ogromnej satysfakcji wyróżniono pierwszą nagrodą w konkursie „Polska Pięknieje – 7 Cudów Funduszy Europejskich”!

Aranżacja wnętrz biblioteki w Przasnyszu

Kolejna aranżacją wnętrz biblioteki, przeprowadzona przez OfficePlus. Przeczytaj jak wyglądały przygotowania i jak przebiegało wdrożenie projektu.

Narodowe Forum Muzyki we Wrocławiu

Wyposażenie instytucji kultury to zadanie, które wymaga szczególnego zaangażowania. W przypadku tak wyjątkowej i potężnej realizacji jak Narodowe Forum Muzyki to zaangażowanie musiało być proporcjonalnie większe szczególnie, że powierzono nam pracę nad wnętrzami: sal koncertowych, pomieszczeń VIP, foyer, garderoby, kawiarni, a także pomieszczeń biurowych.

Centrum Spotkania Kultur ukończone!

Od rozpoczęcia jego budowy minęło ponad 40 lat. Legendarny lubelski „Teatr w Budowie” jest już ukończony. Office Plus powierzono dostarczenie nowoczesnych mebli do surowych, niewykończonych wnętrz tej unikalnej instytucji kultury.