Aranżacja Sądu Okręgowego w Lublinie

Dlaczego my? Dostarczenie asortymentu meblowego do Sądu Okręgowego w Lublinie zostało powierzone naszej Firmie w następstwie wygranego przetargu. Co ważne przetarg dotyczył bardzo wielu pomieszczeń i proporcjonalnie dużej ilości mebli, jednak kwoty przeznaczone na ich zakup były poważnie ograniczone. Wybór oferty Office Plus nie był przypadkowy. Zaproponowaliśmy bowiem korzystne warunki finansowe, a przy tym potrafiliśmy wykazać, iż jesteśmy Firmą z wieloletnim doświadczeniem w realizacji różnego typu zleceń. Wszystko to niewątpliwie miało wpływ na decyzję o powierzeniu nam prac w pięciopiętrowym budynku Sądu Okręgowego w Lublinie.

Zakres i specyfika zadania

Naszej Firmie zlecono zaprojektowanie, produkcję i dostarczenie wyposażenia do budynku Sądu. Zakres prac niezbędnych do wykonania powierzonych nam obowiązków był bardzo szeroki, dlatego staraliśmy się na bieżąco zapewnić wsparcie techniczne i logistyczne, równocześnie starając się rozpoznać zapotrzebowania aranżacyjne pracowników Sądu. Jako doświadczona i profesjonalna ekipa zależało nam również na terminowym wykonaniu powierzonych zadań. Co nie było łatwe, biorąc pod uwagę napięty harmonogram. Po raz kolejny okazało się, że przy właściwej organizacji można terminowo wykonać kawał dobrej roboty i sprawnie przeprowadzić nawet tak duży projekt jakim jest aranżacja sądu.

Budynek Sądu Okręgowego znajduje się w samym centrum Lublina. Jednym z naszych obowiązków było dostarczyć do pomieszczeń gotowe, zmontowane wcześniej meble. Takie przedsięwzięcie wiąże się z problemami natury logistycznej. Dostarczenie kompletu umeblowania do tak wielkiego budynku, usytuowanego przy tym w newralgicznym miejscu, nie jest prostą sprawą. Musieliśmy okazać się na tyle sprawni, by w jak najkrótszym czasie rozładować towar. Trzeba było zaangażować wielu pracowników, aby szybko i sprawnie – nie uszkadzając mebli – wyładować ok. 10 pełnych tirów, którymi dostarczano produkty naszej Firmy.

Przebieg zlecenia

Realizacja zlecenia obejmowała projektowanie, produkcję i umeblowanie kilku rodzajów pomieszczeń w budynku Sądu Okręgowego. Mając na uwadze zapotrzebowania różnych grup pracowników tej instytucji, dokładaliśmy starań, aby proponowane rozwiązania okazały się nie tylko funkcjonalne, ale i estetyczne, dopasowane do stylu aranżacyjnego pomieszczeń. Tym oto sposobem umeblowaliśmy pokoje biurowe dla pracowników administracji, pomieszczenia biurowe dla sędziów, gabinety prezesów poszczególnych wydziałów, sale rozpraw oraz aneksy socjalne.

Pokoje biurowe dla pracowników administracji wyposażyliśmy między innymi w biurka, szafy oraz siedziska. Pomieszczenia sędziowskie – ze względu na wyższy standard i kolorystykę wnętrz – umeblowaliśmy w wygodne fotele, biurka z przystawkami, szafy czy stoliki kawowe. Z kolei gabinety przewodniczących wydziałów wyposażono w specjalne biurka, szafy oraz stół konferencyjny na 10 osób. Ponadto dostarczyliśmy umeblowanie do sal rozpraw – stół sędziowski, stoły dla stron, mównicę, szafki na sprzęt nagrywający, przygotowaliśmy także stanowisko dla protokolanta. Zabudowaliśmy również pięć aneksów socjalnych.

Ilość mebli, które przygotowaliśmy i dostarczyliśmy w ramach wykonywanego zlecenia może robić wrażenie:

  • blisko 150 różnego rodzaju biurek,
  • 100 stolików (w tym kilka przeznaczonych dla 10 osób),
  • ponad 400 szaf (aktowych, ubraniowych, socjalnych),
  • ponad 200 foteli i 400 krzeseł,
  • kilkanaście mównic,
  • ponad 40 komód
  • przeszło 100 szafek na drukarki i skanery.

Tak ogromne ilości mebli trzeba było wyprodukować, dostarczyć i odpowiednio rozmieścić w pomieszczeniach. Ze wszystkich tych zadań wywiązaliśmy się zgodnie z wyznaczonym wcześniej terminem. Aranżacja sądu przebiegła po naszej myśli. Choć oczywiście nie zabrakło przeszkód, z którymi musieliśmy się zmierzyć.

Pokonane trudności

Trudności, jakie napotkaliśmy, były w dużej mierze efektem wielkości samego zlecenia. Problemy logistyczne, związane z transportem i wyładunkiem mebli udało nam się zażegnać szybko i bez niepotrzebnych napięć. Sam proces wyposażania wnętrz wiązał się często z dokonywaniem poprawek do ustalonego wcześniej projektu. Użytkownicy mebli sami zmieniali ich rozmieszczenie, a my – chcąc wspomóc ich w przemeblowywaniu – na bieżąco pomagaliśmy ustalić i zastosować najbardziej optymalne rozwiązania. Wszystkie zlecone nam prace wykonywaliśmy pod dużą presją czasową, na szczęście – a raczej dzięki sprawnej organizacji – udało nam się zrealizować powierzone zadania w wyznaczonych terminach. Aranżacja sądu w Lublinie okazała się naszym sukcesem.

Podsumowanie realizacji

Wyposażenie wnętrz budynku Sądu Okręgowego w Lublinie było dla nas wyzwaniem. Wielkość zlecenia czy praca pod presją czasu to czynniki, które niejedną firmę mogą skutecznie zdemotywować. Ale nie nas. W Office Plus wiemy, w jaki sposób realizować duże przedsięwzięcia. Wyposażając budynek Sądu Okręgowego w meble naszej produkcji wykazaliśmy się sprawnością w działaniu i planowaniu. Jesteśmy dumni z realizacji tego zlecenia, wierząc przy tym, iż dołączone do tekstu zdjęcia świadczą – nieskromnie mówiąc – o wysokiej jakości oferowanych przez nas usług.