Wyposażenie Powiatowej Biblioteki Publicznej w Opolu Lubelskim

Ostatnimi czasy dość często realizujemy kompleksowe wyposażenie bibliotek. Cieszymy się, że swoim doświadczeniem możemy wesprzeć zarówno te małe, lokalne biblioteki, jak i większe, które we współpracy z architektem pragną gruntownie zmienić lub odświeżyć swoje wnętrza.

 

Dlaczego wybrano naszą firmę?

Przedstawiciele Powiatowej Biblioteki Publicznej w Opolu Lubelskim docenili mnogość naszych poprzednich, podobnych realizacji, ponieważ po zapoznaniu się z nimi na naszej stronie (oraz przeczytaniu referencji) zdecydowali się złożyć nam zapytanie ofertowe. Dlaczego nie przetarg? Bo wedle prawa prace o wartości do 30 tys. euro (ok. 120 tys. złotych) nie wymagają trybu przetargowego i wykonawca może być wybierany w trybie zapytania ofertowego, kierowanego bezpośrednio do konkretnych podmiotów. W tym przypadku biblioteka dysponowała właśnie taką kwotą, a planowane prace nie zakładały gruntownego i kosztownego remontu.

Postanowiliśmy odpowiedzieć na otrzymane zapytanie ofertowe. Okazało się, że nasza oferta spodobała się zleceniodawcy najbardziej. Oprócz doskonałych referencji i spełnienia wszystkich wymogów, zaproponowaliśmy też przystępne ceny. Zielone światło ze strony Władz Biblioteki zamknęło etap przygotowawczy i mogliśmy przystąpić do kompleksowego wyposażenia biblioteki.

Prace przygotowawcze

Jak już zostało wspomniane budżet, jaki mieliśmy do dyspozycji, nie przekraczał 120 tysięcy złotych, a taka kwota, w przypadku konieczności zagospodarowania przestrzeni dla dwupiętrowej biblioteki, jest stosunkowo niewielka. W związku z tym musieliśmy się zdecydować na kilka rozwiązań budżetowych, które jednak staraliśmy się spiąć wspólną klamrą kolorystyczną lub stylistyczną. Efekt można zobaczyć w poniższej galerii.

Zanim przystąpiliśmy do projektu kompleksowego wyposażenia Biblioteki Publicznej w Opolu Lubelskim, kilkakrotnie spotkaliśmy się z jej pracownikami, celem ustalenia szczegółów dotyczących mebli, jakie mieliśmy dostarczyć. Spotkania te okazały się bardzo potrzebne i owocne, gdyż trzeba było wprowadzić kilka zmian, chociażby dotyczących lad recepcyjnych – wszystko po to, by komfort pracy był możliwie jak największy. Bazując na naszym doświadczeniu, doradziliśmy również parę poprawek w samym projekcie. Na przykład przekonaliśmy zleceniodawcę do użycia innych regałów (te przez niego zaproponowane były przeznaczone do użytku domowego, w związku z czym były mniej odporne na ścieranie i ogólnie mniej trwałe). Oglądając projekt zauważyliśmy również, że Klient zastosował kilka rozwiązań, które już niejednokrotnie wykorzystywaliśmy w poprzednich tego typu realizacjach, w związku z czym możemy wysnuć wniosek, że wzajemna inspiracja była obecna na każdym etapie prac.

Specyfika wnętrz bibliotecznych

Sama biblioteka podzielona jest na dwie części: na parterze znajduje się część dla dzieci oraz czytelnia (wyposażone w meble koloru pomarańczowego) , zaś na piętrze jest wypożyczalnia ogólna (odcienie fioletu). Wszystko to spinały odcienie szarości oraz podobny styl, który mimo zastosowania kilku rozwiązań budżetowych przez nas zaproponowanych, bardzo dobrze realizował założenia projektu.

Wyposażenie przez nas dostarczone zawiera wiele standardowych elementów bibliotecznych. Na każdym piętrze znajduje się lada recepcyjna oraz stanowiska komputerowe, przy których można sprawdzać zasoby biblioteki.

Zadbaliśmy również o komfortowe miejsce do czytania z wygodnymi sofami oraz tzw. „kącik małego czytelnika”, wyposażony w pufy i tablicę do pisania. Jednym z najważniejszych elementów tej realizacji było zapewnienie jak największej wygody gościom biblioteki. W tym celu zamontowaliśmy regały, do których dostęp jest maksymalnie ułatwiony (między innymi dzięki zaproponowanemu przez nas rozmieszczeniu), część stołów można w razie potrzeby złożyć, a krzesła są sztaplowane (można je umieszczać jedno na drugim). Wszystko to podkreślone dwoma, wybranymi przez Klienta barwami . Tak rozbudowany zestaw udowadnia, że mając do dyspozycji nawet stosunkowo niewielki budżet, można wspólnymi siłami stworzyć coś naprawdę dobrego, funkcjonalnego i estetycznego.

  • Biurko (2 szt.)
  • Stół konferencyjny (4 szt.)
  • Krzesło (50 szt.)
  • Sofa (1 szt.)
  • Fotel (1 szt.)
  • Stół (2 szt.)
  • Nootebook – Stół (4 szt.)
  • Krzesło Włoskie (4 szt.)
  • Wieszak na kółkach (1 szt.)
  • Profesjonalna mata 2-strefowa (1 szt.)
  • Benq W770st lub o zbliżonych parametrach (1 szt.)
  • Ekran na trójnogu (1 szt.)
  • Składane ścianki działowo/informacyjne 3 częściowe (2 szt.)
  • Gazetownik (2 szt.)
  • Zestaw półek (1 szt.)
  • Fotel obrotowy (1 szt.)
  • Hendi warnik do wody 10l (1 szt.)
  • Regał (16 szt.)
  • Kartotekowa na płyty CD (1 szt.)
  • Regał (1 szt.)
  • Krzesło – kolor Gloss Purple (24 szt.)
  • Lada recepcyjna (1 szt.)
  • Szafa ubraniowo-aktowa (2 szt.)
  • Stolik – biały wyskoi połysk (1 szt.)
  • Krzesło (2 szt.)
  • Ławka (1 szt.)
  • Fotel obrotowy (2 szt.)
  • Szafa ubraniowo-aktowa (2 szt.)
  • Regał 9 półek ( 8 szt.)
  • Fotel prestigo XXL (3 szt.)
  • Worek Sako XXXXL (2 szt.)
  • Pufa Sako (10 szt.)
  • Dywan shaggy (1 szt.)
  • Tablica biała 100×200 rama (1 szt.)
  • Regał (14 szt.)
  • Lada recepcyjna (1 szt.)

Podsumowanie

Cała realizacja przebiegała bez większych kłopotów. Jedyny problem pojawił się z umieszczeniem regałów. Na miejscu okazało się, że w celu wygodnego korzystania z wypożyczalni, należy nieco zmienić ich układ – część regałów została przytwierdzona do ścian, a część (o bardzo dużej podstawie), z uwagi na swoją stabilność, jest wolnostojąca. Po wprowadzeniu tych poprawek, zaakceptowanych przez zamawiającego, wszystkie pozostałe prace poszły bez większych przeszkód.

Klient był zadowolony z końcowego efektu, czego wyrazem było polecenie naszej firmy lokalnej szkole, dla której wykonaliśmy później jedno, małe zlecenie. A Wam jak się podoba nowy wygląd biblioteki w Opolu Lubelskim? Możecie wszystko obejrzeć na poniższych zdjęciach.