Nietypowe wnętrza domu mediowego

Nowoczesne wnętrza tego domu mediowego to majstersztyk akustyki. Wysokie, industrialne sufity, otwarte przestrzenie, a w środku tylko szmer. Wyzwaniem było zachowanie spójności kolorystycznej wśród niezwykle dużej ilości bardzo zróżnicowanych materiałów. Udało się lepiej niż dobrze.

 

OD SPACE-PLANU, DO WYPOSAŻENIA

Przy powstawaniu siedziby dla jednego z kluczowych graczy na rynku mediowym w Polsce, pracowaliśmy w dwóch etapach. Najpierw projektowaliśmy space-plan wnętrz na zlecenie głównego wykonawcy inwestycji. Zaś na etapie urządzenia i wyposażenia wnętrz, spośród kilku ofert zgłoszonych w konkursie, to nasza najbardziej spodobała się inwestorowi i zostaliśmy zaproszeni do dalszej współpracy z nim i jego architektem.

KOMPLEKSOWO I NIESTANDARDOWO

Kompleksowo wyposażane i wykańczane przez nas wnętrza obejmowały m.in. stanowiska pracownicze, sale konferencyjne, przestronne i rozbudowane kuchnie ze strefą relaksu, ale też specjalistyczne pomieszczenia do badań focusowych z przylegającymi do nich salami podglądowymi. Przedzielone lustrem weneckim, doskonale wygłuszone w skali dorównującej studiu nagraniowemu. Zresztą przeszło połowa dostarczonych przez nas na potrzeby tej inwestycji rozwiązań, wykonywana była na zamówienie.

Wśród standardowego umeblowania znalazły się biurka i fotele pracownicze w mniejszym open-space. Zgrabne, proste biurka, umożliwiające łatwą rekonfigurację stanowisk pracy, wyposażone w kontenery cargo. Niektóre z kontenerów zostały wzbogacone o niestandardowe tapicerowane nakładki do siedzenia. Z kolei już stoły dostarczone do głównego open-space wykonywane były na zamówienie: skrajnie nowoczesne, inteligentne, z wewnętrznym okablowaniem.

RÓŻNORODNOŚĆ KOLORÓW I FUNKCJI

Minimalistyczne wnętrza w bieli i odcieniach szarości, gdzieniegdzie smagnięte zostały kolorem – czerwienią tapicerek w przestrzeniach biurowych. W widocznym kontraście (ale nie naruszającym spójności wnętrz) pozostają kuchnie w odcieniach różu i turkusu oraz z dodatkiem różnokolorowych krzeseł.

Kuchnie i powiązane z nimi przestrzenie zostały pomyślane jako strefy chillout. Z większej z nich można również wejść na przestronny taras. Wyposażenie kuchni, które również dostarczyliśmy, pozwala na przygotowanie i podgrzanie posiłku dużej ilości osób jednocześnie.

CICHA PRACA W OTWARTEJ PRZESTRZENI

Wnętrze firmy kryje niewiele zamkniętych sal i gabinetów. Większość stanowią przestrzenie otwarte: open-space, kuchnia z częścią jadalną, a nawet robocze sale konferencyjne – półotwarte, lub zamknięte szkłem. Dlatego niezwykle ważnym aspektem realizacji było zapewnienie doskonałej akustyki wnętrz. A właściwie akustyki tej zniwelowanie. Zaproponowaliśmy środki nowoczesne, innowacyjne, oszczędzające zarówno przestrzeń, jak i nakłady finansowe.

W głównym open-space jedna ściana została pokryta specjalnym panelem dźwiękochłonnym. Zarówno jego schodkowy kształt, jak i budowa ze specjalnie dobranych włókien, sprzyjają doskonałemu wręcz pochłanianiu dźwięków. Atutem wnętrz są też dość wysokie sufity o surowym, industrialnym charakterze. Nawierzchnia sufitów została pokryta specjalnym sona sprayem o właściwościach akustycznych.

KAMERALNOŚĆ, OPEN-SPACE I DUŻO MIEJSC DO ROZMÓW

Kolejnym elementem ułatwiającym pracę w open-space są miejsca do rozmów. Zarówno wkomponowane we wspólną przestrzeń, jak i wydzielone dla zapewnienia kameralności rozmawiającym. Wspólnie z architektem, stworzyliśmy ich kilka. Ulubionym rozwiązaniem pracowników tej firmy stała się ławka do rozmów, ciągnąca się na całej szerokości biura wzdłuż panoramicznego okna w open-space.

Ważnym elementem są też wyciszone kubiki z wygodnymi siedziskami i stolikami, przeznaczone do krótkich zebrań zespołów projektowych. Przestrzeń została zagospodarowana w nowoczesnym modelu, umożliwiającym płynne zmiany form aktywności w pobliżu stanowiska pracy.

Całość wyszła funkcjonalnie, wygodnie i efektownie. I takie efekty najbardziej sobie cenimy. Nasi klienci również.