Zlecenie było prowadzone przez rzeszowski oddział naszej Firmy i objęło kompleksowe urządzenie wnętrz bibliotecznych wraz z ich aranżacją wizualną. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami realizacji.
Dlaczego wybrano naszą Firmę?
Śledząc ogólnodostępne portale przetargowe odnaleźliśmy informację o ogłoszeniu nieograniczonego przetargu na dostarczenie asortymentu meblowego i akcesoriów do Gminnej Biblioteki Publicznej w Boguchwale. Wiedząc że nasze doświadczenie i umiejętności w wyposażeniu instytucji kultury i innych wnętrz innych podobnych obiektów będą poważnymi atutami naszej oferty, postanowiliśmy do tego przetargu przystąpić. I tak też zrobiliśmy.
W trakcie rozstrzygania przetargu okazało się, że nasza oferta najdokładniej spełnia oczekiwania Inwestora. Przede wszystkim najlepiej sprostaliśmy postawionym wymogom formalnym, wśród których znalazła się m.in. konieczność dostarczenia wzoru prototypu regału systemowego. Argumentem za wyborem naszej Firmy było również to, że zaproponowaliśmy bardzo atrakcyjną cenę, czego, jak się potem okazało, nie była w stanie zrobić nasza konkurencja.
Jak zwykle nasza specyfikacja przetargowa była bardzo rzetelnie przygotowana i zachowywała wszystkie wymagane przez Inwestora walory jakościowe.
Projekt Gminnej Biblioteki Publicznej w Boguchwale został zrealizowany ze środków finansowych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, pochodzących z budżetu państwa, a także wkładu własnego, przekazanego przez Samorząd Gminy Boguchwała w formie dotacji celowej.
Budynek biblioteki
Prace odbywały się na parterze i piętrze zabytkowego budynku pałacowego, znajdującego się w kompleksie parkowym na terenie miejscowości Boguchwała. Wcześniej w obiekcie mieścił się Ośrodek Doradztwa Rolniczego znany na całym Podkarpaciu. Zabytek został całkowicie odrestaurowany. Następnie, po uzyskaniu środków finansowych, postanowiono zainwestować je w odnowienie i rozbudowę gminnej biblioteki, która wcześniej też miała w tym samym budynku swoją siedzibę.
Wnętrza biblioteki podzielone są na:
- wypożyczalnię książek dla dorosłych (parter);
- wypożyczalnię książek dla dzieci (parter);
- salę spotkań z ekspozycją (piętro);
- salę multimedialną ze stanowiskami komputerowymi (piętro).
Urządzenie wnętrz bibliotecznych w meble i akcesoria
Charakterystyczne dla wyposażenia meblowego wykorzystanego do urządzenia wnętrz w omawianym obiekcie, było zastosowanie systemu nowoczesnych regałów bibliotecznych z elementami wykonanymi z lakierowanej płyty MDF. Takie regały łączą w sobie atrakcyjne cechy wizualne z funkcjonalnością, np. dzięki lakierowanym frontom mogą służyć za tablicę do pisania lub dodatkowe półki na książki, prace plastyczne czy puchary. Meble wykonaliśmy w całości na zamówienie pod projekt.
Poza regałami dostarczyliśmy również krzesła. Cześć z nich wykonana została z przezroczystego tworzywa. Należało więc doszyć poduszki na siedziska z materiału tapicerskiego w kolorze zgodnym z projektem przygotowanym przez architekta. Ponadto w specyfikacji znalazły się też stoły składane, lady recepcyjne, zasłony okienne, rolety rzymskie, a nawet stylowy kominek i akcesoria do łazienek oraz pomieszczeń socjalnych. Każdy element dekoracyjny w aranżacji wnętrz wykonaliśmy we własnym zakresie, podobnie jak oznakowanie poszczególnych pomieszczeń, informujące o ich przeznaczeniu.
W części wnętrz budynku znalazły się pokoje administracji bibliotecznej, pomieszczenia socjalne i działy archiwalne. Polecono nam dostarczenie oddzielnego asortymentu mebli, dopasowanego do ich przeznaczenia, w tym: biurka pracownicze, zabudowę aneksu kuchennego, metalowe regały na akta, które można przesuwać przy pomocy jednoręcznej korby.
Rozwiązany problem
Tuż przed zdaniem zlecenia okazało się, że głośniki zamówione przez naszego Klienta nie pasują do kształtu sufitu jednego z pomieszczeń bibliotecznych i nie można ich zamontować. Pomimo że nie mieściło się to w zakresie naszych prac, zostaliśmy poproszeni o znalezienie rozwiązania, które to umożliwi, bez konieczności wymiany sprzętu. Nie chcąc pozostawiać naszego Klienta z takim problemem, szybko zaprojektowaliśmy i wykonaliśmy obudowy, przy pomocy których zainstalowaliśmy nagłośnienie w zaplanowanym miejscu.
Urządzenie wnętrz biblioteki – podsumowanie
Cały etap prac nad wykonaniem zlecenia, z uwzględnieniem dostaw mebli i asortymentu, trwał blisko miesiąc, co można śmiało nazwać dobrym wynikiem czasowym. Realizację rozpoczęliśmy na początku września, a protokoły zdawczo-odbiorcze robót sfinalizowaliśmy z dniem 30 września. Wszystko przebiegło sprawnie i bez żadnych zewnętrznych okoliczności, które zakłóciłyby przebieg tej realizacji – oczywiście poza opisaną wyżej sytuacją z głośnikami.
Zapraszamy do obejrzenia w galerii jak przebiegało urządzenie wnętrz!